2015. július 29., szerda

Brit szigetek motoros túra.2015 Írország

Brit szigetek túra. Sziasztok! Megérkeztem!!!! Igaz nem ékesszólóan, mert végül is nem csókoltam meg a sziklát, de eme hiányosságomat majd próbálom képekkel és sztorikkal pótolni. 7249 km lábon, és kb2000 km vonaton.
Elég alaposan sikerült bejárni a "szigetvilágot"! Ir-Óban hol esett, hol nem de 8-10 fokban széllel karöltve nem igazán kellemes a motorozás. Ment is a markolat fűtés. Ráadásul valahogy nem készültem hidegre , :roll: ezért bizony egy pulóvert is kellett vennem, azonban a táj kárpótolt mindenért. Bp-Bécs, lábon, majd Bécs-Düsseldorf vonat,aztán Cherbourg szintén lábon,

közbe iktatva Párizs két éjszakával.Párizs tényleg meg ér egy misét. Még többet is.. :lol: A főbb dolgokat gyalogosan néztük meg, ill a Szajnán hajóztunk egyet. Ha valakinek nincs sok ideje, ezt merem ajánlani kb 1 órás utat,és végig visz a főbb nevezetességeken, ahol rengeteg a turista.

Nem is álltunk be sehova,egyszer az idő, egyszer a pénz miatt.Szállásunk az egyik Camping Mobil Home ban volt. Innen busz, majd metróval jutottunk be a központba. Másnap korai indulással Versaillét céloztuk meg. Menet közben sikeresen elvesztettük egymást a kivezető úton, de aztán a kastélynál sikerült találkozni.

Jó tanács! Ha nem vagytok berádiózva, célszerű mindig megbeszélni a köv. találka pontot.Hasonló kép fogadott. Rengeteg turista koptatta a bejárati lépcsőket. Gyors fényképek kívülről és indultunk tovább, mert a ...."Komp nem vár" :dance: Már előre úgy csomagoltunk, hogy a 18 órás út alatt mindenünk meg legyen, mert lezárják a lejáratokat. Erre is érdemes odafigyelni. Első Svéd utamnál,még nagyon zöldfülű voltam,és egy örök életre megtanultam a leckét! Egyébként nagyon figyelmesek voltak, észrevettem,hogy lehet kérni párnát, meg takarót,és remekül aludtunk a puha süppedős szőnyegen. Másnap du. érkeztünk Ír-o partjaihoz Rosslare kikötőbe.

Innen nem a legrövidebb úton értük el Limerick városát,ahol a szállásunk volt.Kb 400 km Furcsa volt az első találkozás a bal oldali közlekedéssel.Alig,hogy legurultunk a kompról,egy körforgalomba kellett balra fordulni...:-) Igen furcsa volt,ráadásul,ha a második vagy többedik kijáratnál akarunk kijönni, akkor a belső sávból kell kisorolni.Tibort majdnem fel is borította egy autó. Másnap egy barátom tanácsára dél-nyugatra indultunk egy gyönyörű természeti tájra nemzeti parkba, és a Moher sziklákat nézni. Kerry a a legszebb megye es egy gyonyoro ut veszi korbe, amit Ring Of Kerry-nek hivnak.

Olyan helyek vannak ott., mint a Gap Of Dunloe.Cliffs of moher sokkal szebb útvonal. Az idő sajnos nem kedvezett. Akkora köd fogadott, hogy már annak örültünk, hogy menni tudunk az úton.Délutánra jobbra fordult és a nap is kisütött. Már volt néha 16-18 fok is.. :whistle: Ezért ismét a motorozást választottuk, és nagyon kellemesen kanyargásztunk tökéletes aszfalton. Apropó aszfalt... Nagyon tapadós. Nem csak a gumi,ami tényleg szuper, egyetlen egyszer sem csúsztam meg, igaz annyira nem is forszíroztam a feldobozolt motorral, de az aszfalt minősége is sokkal erősebb,,durvábbnak mondanám, de nem a simasága, hanem az anyagösszetétele miatt. Aztán kis utakon Cork ig motoroztunk, Megnézve a Titanic emléktábláját

,majd vissza a szállásra Másnap Dublintól kb 40 km re Navanban volt a szállásunk Itt 3 éjszakát töltöttünk,és csillagtúra szerűen jártuk be a környéket A napot Dublinban kezdtük.

A motorokat egy központi helyen hagytuk,majd egy információs irodában térképet, és ötleteket kértem. Itt egy város néző buszra fizettünk be,ami végig ment a főbb nevezetességeken.Pl Gineess sör gyár. Múzeumok, rengeteg templom, vár. Kb. egy óra múlva értünk vissza és nekilódultunk a Wicklowi nemzeti parknak ami szintén gyönyörű,és jól motorozható volt.

Nyugat felé indultunk és kb. 300 km kör megtétele után szállásunk felé fordultunk. Következő nap kelet és észak Írországot vettük górcső alá. Itt látogatást tettünk egy 1800-as évek végén alapított Whisky üzemben,ahol töviről, hegyire beavattak a lepárlás, cefre készítés, vég termék kipróbálásán keresztül mindenbe. Hihetetlen mennyiségű fa hordó sorakozott,egy hangár szerű csarnokban.

Jól döntöttünk, hogy felmentünk É Ír országba is mert igaz, hogy holnap innen indul a komp ,és mint említettem a „komp nem vár” nem mertük nagyon kicentizni az időt, félve Londonderry,és Belfast hatalmas forgalmától, amit másnap meg is tapasztaltunk. Furcsa volt már Fonttal fizetni. Várak, kastélyok ragyogó tájak jellemezték az Ír szigetet.

Furcsa módon annak ellenére, hogy nincsenek nagy hegyeik, már 3-4 száz méteres magasságban egy szál fa sem magasodott a dombokon. Minden csoda zöld, a legkülönbözőbb árnyalatokkal. Messziről úgy nézett ki mint egy nagy moha vagy zuzmó takaró borítaná a hegyoldalt. És nem szabad megfeledkezni a legelésző fehér „pamacsokról” sem. Hatalmas területeken szabadon, de bekerítve,egymástól messzire legelnek a birkák,tehenek.

Első hetünk itt zárul, holnap Larnéból Kompolunk át Skóciába. Vége az első résznek.